F3A Rule book 2024

F3A Rule book 2024

 

דף מעקב עדכונים

 

 

 

מהות השינוי 

מועד שינוי

סעיף 

הוצאה ראשונה 

  1/1/2007

הכול 

 (למעט 13, 14

תרגילי רמת מתקדמים 

  1/1/2008

  13

תרגילי רמת בכירים 

  1/1/2008

  14

שילוב תחרות גמר ושילוב רמת  F במחלקת בינלאומיים 

  1/1/2010

  13,12,4

תרגילי רמת בכירים שני לול 

  1/1/2015

עמוד 16 תרגיל 8 וסעיף

  12.3

רמת מאסטר 

  6/12/2015

עמוד 22  סעיפים  15,16

תחרות מבחן 2 משולבת סדירה גם כתחרות הגמר 

  14/12/2016

  13.1.6

התאמה לחוקה הבין לאומית העדכנית, , שינו סדרת בכירים ומסטרס

01/2020

4,5,6,7,8,9,13

תיקון תרגיל 9 סדרה A20i

16/05/2020

14.9

סימול הטיסן.

שיטת הנרמול (חזרה לשיטה הישנה).

סידרה חדשה ומתחלפת לרמת בכירים.

סידרה קבועה A20i לרמת מאסטרס

22/11/21

4.4.1,9.2,14,15

מגבלות משקל.

עדכון סדרת בכירים  

 

19.11.23

4.1.3, 14כול

התאמה ויישור קו “לנוהל בחירת נבחר”

01.24

18.5

 

 

חוקת תחרויות פנים ארצית – טיסני אווירובטיקה מונחי רדיו

 

  1. מבוא

1.1          החוקה הפנים ארצית מיועדת להגדרת הפעילות הספורטיבית של מחלקת רדיו אווירובטיקה בתחרויות פנים ארציות.

1.2          החוקה נגזרת מחוקת FAI  ומשלבת הוראות של ק.ה.ל טיסנאות שיצאו עד כה.

1.3          תחרויות רדיו אווירובטיקה בארץ מתקיימות בארבע רמות:

1.3.1       מתחילים.

1.3.2       מתקדמים.

1.3.3       בכירים

1.3.4       מסטרס

1.3.5       בינ”ל – FAI.

1.4          החוקה ישימה לתחרויות ברמות המתחילים, מתקדמים ובכירים ומסטרס. ברמת הבינ”ל החוקה הישימה הינה       חוקת ה-F3A הבינ”ל כלשונה, בגרסתה העדכנית ביותר, למעט הבדלים שיפורטו בסעיף 51.

1.5          החוקה נועדה להגדיר למתחרים במחלקות הפנים ארציות את אופן קיום התחרויות והתמרונים הנדרשים ברמות השונות וכן להיות מדריך לשופטים ברמות אלו.

2. הגדרה של טיסן אווירובטיקה ממונע מונחה רדיו

טיסן, אך לא מסוק, המבצע תמרונים באמצעות כוחות אווירודינמיים הנוצרים על ידי משטחי בקרה ומבוקר על ידי מטיס קרקעי באמצעות שליטה אלחוטית.

  •  
  1. אופן השתלבות ברמות התחרות השונות:

3.1        מתחרה חדש רשאי להירשם לכל אחת מהרמות.

3.2        לאחר עמידה בתנאי סף של %55 מהניקוד המכסימלי:

3.2.1     מתחרה יכול להישאר ברמתו אולם לא יכול לרדת לרמה נמוכה יותר .

3.2.2     ברמת מתחילים מתחרה יכול להמשיך להתחרות לכל היותר 3 תחרויות נוספות.

 

  1. תקנות טכניות עבור טיסני מנוע מונחי רדיו

4.1         מידות כלליות לטיסנים אווירובטיים נוהגי אלחוט  של אחוז אחד:

4.1.1      מוטת כנף מרבית 2000 –  מ”מ

4.1.2      אורך מרבי 2000 מ”מ 

4.1.3      משקל מרבי (לא כולל דלק, כולל סוללות למנוע חשמלי) – 5000 5500 גרם ועל פי העידונים בחוקה הבין לאומית

4.2           מנוע: 

4.2.1      אין מגבלת נפח מרבי למנוע שריפה פנימית . 

4.2.2      מנוע חשמלי מוגבל ל-42.56 וולט.

4.2.3      מגבלת רעש:

עוצמת הרעש המרבית המותרת היא  94 דציבלים במדידה על אספלט או על דשא.

תותר שגיאת מדידה כגודל שגיאת המדידה של מד הרעש על פי נתוני היצרן.

עוצמת הרעש תימדד במרחק 3 מ’, כאשר המנוע בהספק מרבי, בניצב ומימין לטיסן.

הקו הדמיוני בין פרופלור ומכשיר המדידה יהיה בניצב לכיוון הרוח, המיקרופון של מכשיר המדידה ימוקם בגובה 30 ס”מ בקו המנוע ויתבצע בשלב הפרוססינג. (על פי תקנות המדידה המוגדרת בחוקה (F3A .

במקרה שהטיסן לא עבר מדידת רעש בשלב הפרוססינג, תינתן הודעה למטיס ויכולה להתבצע מדידת רעש   

נוספת.

יתאפשרו שינויים בטיסן מלבד תדלוק החלפת סוללה שינויים במערכת ההינע אך לא בשליטה (לא יתאפשר                

שינוי בערך המצערת –מצערת חייבת להיות בכוח המלא האפשרי). במקרה  שהמדידה  השנייה תכשל – הטיסה  

והטיסן פסולים.

במקרה שבטיסן, שחל שינוי בעוצמת הרעש במהלך הטיסה (למשל עקב תקלה במשתיק, מדחף, ממסרת), הטיסה   

לא תופסק.

רשאי מנהל התחרות לדרוש מדידת רעש בתום הטיסה. במקרה של חריגה ממגבלת הרעש – הטיסה תפסל.  

השופטים ימשיכו לנקד את הטיסה עד סופה ויציינו בטופס השיפוט את החריגה הרעש.

 

4.3         ציוד הבקרה האלחוטי:

4.3.1      ציוד הבקרה האלחוטי יהיה מסוג בקרה, בחוג פתוח – ללא משוב אלקטרוני מהטיסן לקרקע (משוב חוזר מהטיסן לצורך בטיחות לא יחשב כאסור).

4.3.2      טייס אוטומטי כלשהו, בעל מערכות ייצוב הגאים, זוויות גוף אלקטרוניות בין אם במשולבות ולא  משולבות  

4.3.3      במקלט או בכול רכיב אלקטרוני אחר , אסור לשימוש.

4.3.4      בקרה אוטומטית בעזרת מחליף פעולות אוטומטי (מתוכנת מראש) או קוצב זמן לפעולות הגאים המפקח  

4.3.5      על תזמון פעולות באופן אוטומטי אסורים.  .

4.3.6      כול מתחרה יחויב לחתום על טופס הצהרה שימוש בציוד אסור  “תקנה 111” לפני תחילת הסיבוב.

4.4         סימון הטיסן (נדרש לטיסן המיועד לתחרות בינ”ל:

10.1.1    על הטיסן, במקום נראה, ירשם מספר המתחרה, לפחות פעם אחת, בכתב בגובה של לפחות 25 מ”מ. מספר המתחרה בנוי במתכונת הבאה: )   ISR- “FAI ID” לדוגמא: 12345-ISR)

4.4.1      על חלק ראשי תודבק מדבקה במתוכנת הבאה (מצוי במשרדי ק.ה.ל)

4.4.2      על כול חלק פריק יסומן לפי ממספר הטיסן בשימוש( מותר עד 2 טיסנים)